Repair Café Tytsjerk

Repareercafé Tytsjerk, iedere 1e zaterdagmorgen van de maand van 9.30 – 11.30 uur

Hergebruik in plaats van weggooien. Dat beoogt het Repaircafé iedere 1e zaterdagmorgen van de maand in It Atelier.

Wonderen bestaan niet? In het Repaircafé wel. Een naaimachine¸ die bij de eigenaresse thuis helemaal vast zat¸ blijkt in het Repaircafé weer als een zonnetje te lopen¸ na een enkel druppeltje olie.

Soms is voor reparatie maar een kleine actie nodig¸ soms ook niet. De zeven actieve vrijwilligers van het Repaircafé zien het als een uitdaging om spullen¸ die genomineerd zijn om naar de vuilstort te gaan¸ weer aan de praat te krijgen. Dat lukt niet altijd¸ maar veelal wel. En dat is mooi voor het milieu en voor de portemonnee van de eigenaar.

Je zou dan ook denken dat het wel druk zal zijn iedere 1e zaterdagmorgen van de maand in het Repaircafé. Want wie heeft er nou geen apparaat in huis dat kuren vertoont of het helemaal af laat weten? Nee dus.

Het is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid kapotte apparaten die ingebracht worden. Of is repareren iets van de jaren 80? Nee toch!

Overigens kunt u bij het Repareercafé ook terecht met vragen over uw computer en uw fototoestel. Het publicatiebord voor het dorpshuis zal u er maandelijks aan herinneren wanneer het Repaircafé geopend is. Iedere 1e zaterdag van de maand van 09.30 − 11.30 uur dus.

Voor meer informatie: Gerrit van der Sar tel 432467

Om alles goed te laten verlopen zijn de volgende spelregels opgesteld:

  • Aan reparaties zijn geen kosten verbonden, maar een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld. Daarvan kunnen kosten voor de koffie voor de vrijwilligers en de aanschaf van materialen betaald worden
  • Bezoekers die kapotte voorwerpen aanbieden, doen dat op eigen risico. Reparateurs en organisatoren zijn niet aansprakelijk voor schade als gevolg van reparatie, adviezen en instructies
  • Garanties worden niet gegeven
  • Reparateurs zijn niet verplicht om gedemonteerde apparaten die niet gemaakt kunnen worden, weer in elkaar te zetten
  • Bezoekers dienen zelf te zorgen voor aanschaf van vervangende onderdelen. Dat kan betekenen dat het apparaat pas de volgende keer gereed gemaakt kan worden
  • Om lange wachttijden te voorkomen, wordt bij drukte maximaal één kapot voorwerp per persoon bekeken.
  • Bezoekers zijn zelf verantwoordelijk voor het netjes afvoeren van kapotte voorwerpen, wanneer reparatie niet mogelijk is.